Tråkig dag! 080413

Idag var Sara och jag ute ett par timmar och det var inte så roligt, vädret var grått, regnigt och kallt. Och det vi gjorde syntes inte så mycket, vi flyttade mest omkring saker. Och tunga var de också.....
När vi kom ut så flyttade vi ett par glasdörrar från lillhuset till sophögen vid vägen. Det låg tre tunga, tjocka "pinnar" på vagnen.
image26
....och tillsammans med dörrarna blev det jättetungt!!!! Jag var ju tvungen att fota ju, jag hjälpte henne sen, jag lovar!

Sen var det dags för kakelplattorna, de skulle ju från garageporten till en annan plats........




image30

.....och var skulle den platsen vara då?

Jo, under altanen kanske, men kruxet var bara att kakelplattor är så tunga och det var lerigt. Sara fick alltså helt "enkelt" krypa in så fick jag langa lite i taget. Jaha, undrar ni, varför inte bara kasta alla omaka klinker och kakelplattor? Vissa saker kan faktiskt komma till användning. Nån gång.....

image31

Det som man inte tänker på när man ser den här bilden är att Sara hade lite svårt att ta sig ut, vi byggde liksom in henne. Nja inte riktigt, hon är så smidig så. Det gick bra för henne att ta sig ut därifrån.

Nästa punkt på listan var att ta tomglasen från altanen till vägen.  Och då var det väl min tur att vara med på bild.

image32

Jag måste tacka Kicki för att hon köpt de superbraiga stövlarna!!!

image33

Fin bild va??!!?? He he, så här gick det till när Sara fota min fot..............


                                                         

Tack för idag, jag vill bara berätta om dagens fynd, eller jag mena visa:

image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0