Adventstider...091212

December rullar på allt fortare. Jag vill njuta av tiden, jag försöker att ta det lugnt och inte drabbas av stress, så nu har jag krupit upp i soffan med datorn och tittar runt på bloggar. I morse var jag på Lucia i badhuset, min yngsta dotter simtävlar och hennes klubb har alltid Lucia, det är sååå mysigt. Några av ungdomarna glider fram i vattnet i formationer samtidigt som ett långt tåg går runt bassängen, stannar på bottre långsidan och sjunger klassikerna. Nu tändas tusen juleljus osv. Stämningsfullt med tomteblossen som tänds under den sången. Tyvärr så glömde jag kameran, så ni får helt enkelt tro på mig när jag säger att det var vackert.



Så här fina bokstäver köpte jag för några veckor sedan... XMAS, på K-rauta faktiskt :) Längst till vänster på den undre hyllan sitter min groda på ett klot. Köpte den i somras, han har bott på balkongen, men nu var jag rädd att han skulle frysa.. *fniss*

Lördagen, dagen före första advent så var min mamma, min syster, hennes två döttrar och mina två hemma i mitt kök och bakade pepparkakor och lussekatter. De var sååå duktiga!!









Kusinmys!




Häromdagen blev jag såååå glad.... Jag åkte till Rusta med en kollega, hon skulle göra lite inköp, jag skulle inte det,hm....MEN!! Så såg jag DET!! Huset i vit metall som stod där och ropade: -Köp mig! Så, så blev det och jag är så nöjd, vilket fynd! Vilken tur vi hade, de höll precis på att packa upp dem. Ingen tvekan alls, jag vet att man ska handla julklappar till andra så här års, men jag tycker att jag är värd denna klapp till mig själv!! Absolut, man får inte glömma bort sig själv, en uppmuntran då och då i vardagsslitet, eller hur?!?






Lite skogsmys så här i tätorten....

Sen så har min krans fått sin plats också...jag bor ju i lägenhet och då tycker jag inte det är så kul med en "färsk" krans på ytterdörren eftersom den är inomhus. Så den hamnade på balkongen. Då kan man se den innifrån vardagsrummet också.



Sen så vill jag visa lite bilder som jag tog för att det är så roligt att fota, jag skulle verkligen vilja ha en sån bra kamera som jag har fått låna. Det är ju bra att ha den tillgänglig när man bloggar.... Heminredning och sånt är ju inte så spännande i skrift kanske :)








Och så till sist för idag, jag har ju glömt att visa adventskalendern som jag gjort iordning till min 15-åriga dotter. Hon blev överraskad och glad. Kalendern hade vi när hon och hennes storasyster var små, så nu skulle en vän till mig göra till sina döttrar, så jag fick inspiration från henne och letade fram kalendern.




Tack och hej från mig!

Kram Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Jenny! Jättefint julpynt hemma hos dej! Jag härmade dej med x-mas fast s:en var slut så det blev lite crazy x-maz istället! Måndag fika på morgonen i så fall...lunch i nykvarn kl.13, men det kan väl funka? 10.30? KRAM Anna

2009-12-12 @ 19:36:40
URL: http://anna-lindkvist.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0