Balett 100105

Snödrottningen (Sarah Fontaine) och Snöflingornas dans hör till de mest klassiska inslagen i Pär Isbergs Nötknäpparen. Fotograf Hans Nilsson

Igår var jag med om något fantastiskt! Min vän hade beställt biljetter till operan, det var Nötknäpparen/Peter och Lottas jul. Hon hade köpt "lyssnarplatser" De kostade 40 kr! Så vi trodde att vi inte skulle se nåt, men tyckte ändå att det var värt att komma dit till miljön och den vackra Kungliga operan. Vi var 3 st, 2 av oss såg jättebra! Men en hade en pelare mitt framför sig, så då  gällde det att luta sig :) Tur att hon hade oss vänner brevid. Sen efter pausen så flyttade hon till en tom plats som var bättre! Så det var sååå bra, helt underbart, det blir så mycket bättre när man inte har några förväntningar.

I dag får jag ta tag i att städa bort julen, granen står kvar men utan saker... Den barrar också så mycket! Jag har köpt en påse på Plantagen som heter Barry, ha ha, bara lägga under och sen dra upp, ja, vi får se om det blir bra!

Ha en bra ledig dag, kram Jenny



Kommentarer
Postat av: Anne

Haha läste om den där påsen. Hoppas att den fungerar...Nörknäpparen vad kul, jag har aldrig varit på balett tyvärr. Men kan tänka mig att den är bra. Min kompis bor i London och hon hade sett den där....

Ha det gott/ Kram Anne

2010-01-06 @ 21:03:46
URL: http://stjarnorochchampagne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0